vineri, 11 ianuarie 2019

SALA PE COLŢ

Este al doilea tip de context al "porţii integrate" încăperea secundară fiind, în acest caz, înconjurată din două părţi de cea principală. Aici:
Nivelul 16 al jocului Manic Miner 6
Încăperea secundară este marcată cu negru, negrul acela echivalând cu 10 platforme de tip "pământ*" suprapuse la o distanţă de o unitate. Zidul, de deasupra porţii, deşi are înălţimea minimă necesară, nu separă complet încăperea secundară. Totuşi, în încăperea secundară nu se poate intra decât prin partea de jos, adică prin spatele paravanului care constituie poarta.

*Platforma de tip "pământ" permite atât staţionarea (dacă e atinsă cu tălpile), cât şi trecerea prin ea (dacă e atinsă cu orice parte a corpului). E foarte important ca "plarfonul" sau partea cea mai de sus a încăperii secundare să nu fie "friabil" sau să aibă porţiuni friabile deoarece, în acest caz, se poate intra pe acolo deoarece, dacă e atinsă cu tălpile, aceasta dispare

În acest exemplu:
Nivelul 2 al variantei "Neighbours"
în încăperea secundară este o platformă (care arată de parcă ar fi din cărămidă cu rosturi mai deschise la culoare) care ajunge la jumătatea nivelului porţii. Aceea este de tip conveier, iar cea verde este de tip "pământ". Personajul principal intră în încăperea secundară prin spatele porţii şi "trece prin conveier" până la colectabilul de lângă pătrăţelul albastru (platformă friabilă). Din păcate, deşi s-ar putea crede că, pe acolo, personajul principal iese din încăperea secundară şi că apare în partea de sus a suprafeţei de joc, chiar deasupra locului de unde a ieşit (mai ales că e şi acolo o platformă friabilă, a cărei existenţă nu s-ar explica decât aşa), în realitate, lucrurile nu stau aşa. Platforma de pe pardoseala încăperii secundare, planşeul şi, parţial tavanul sunt conveiere, iar cele două pătrăţele albastre de pe planşeu sunt ucigaşi statici. Şi, "bonusul" este un gardian care se plimbă fără jenă pe planşeu. Evident, săritura peste gardian trebuie făcută acolo unde tavanul e conveier, pentru ca partea de sus a personajului principal să poată trece prin el. Zonele unde cărămida are rosturi mai închise la culoare sunt porţiunile tip "zidărie" prin care nu se poate trece. Părăsirea încăperii secundare are loc prin dreapta-sus, acolo unde e un friabil albastru închis. Orice staţionare pe acel friabil îl face pe personajul principal să devină prizonier...

În exemplul acesta:

sala secundară este în stânga-sus. Deşi impresia este că există două săli secundare (una în stânga-sus şi una în dreapta-sus), de fapt e numai una. De ce? Platforma galbenă e conveierul şi, prin conveier se poate trece, ori, una din condiţiile care se pun pentru a putea vorbi de poarta integrată este aceea de a nu se putea intra în încăperea secundară decât prin spatele acesteia. Poarta, de fapt, este integrată şi sălii, nu doar peretelui, lucru valabil în toate cele 4 tipuri de context. Deci, sala secundară este cea din stânga-sus. Alte exemple de porţi integrate de tip "sală pe colţ" sunt acestea:
Nivelul 2
Nivelul 6
Nivelul 15
Nivelul 16
aparţinând uneia din versiunile modificabile a jocului Manic Miner.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.