marți, 17 iulie 2018

CELE DOUĂ TIPURI DE CONTEXTE - ORDONATE CRONOLOGIC - ÎN CARE APAR PLONJORII

TIPUL 1 DE CONTEXT (1983)

Este cel mai des întâlnit şi constă în poziţia porţii pe axa mediană verticală; plonjorul dă impresia că intră în poartă:

Contextul respectiv apare şi la variantele de joc mai noi, cum ar fi cea din 2002 (a se vedea şi lansatorul, adică clapeta dreaptă):
şi la una din variantele de joc din 2004:
Nu intră deoarece ,dacă ar fi acolo, personajul principal nu ar mai putea trece la nivelul următor 

TIPUL 2 DE CONTEXT(1985?)

Constă în poziţia porţii în lateralul axei mediane.Teoretic, apare în 1985:
practic, clapetele lipsesc. Deci, nu văd cum gardianul care se află sus pe axa mediană poate plonja, deşi prezintă caracteristicile unui plonjor: e staţionar, dar, totuşi face anumite mişcări ritmice. Ca urmare, se poate vorbi de un "context 2" în adevăratul înţeles al cuvântului la una din variantele anului 2000:

Se observă că plonjorul dispare în momentul în care, dacă poarta ar fi pe axa mediană, ar ajunge cu totul în ea. Sau, mai bine zis, în spatele ei deoarece poarta este un paravan care se activează când toate colectabilele sunt culese, permiţând trecerea la nivelul următor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.